Glasba
Vsi koncertiOrkestrski cikelKomorni cikelMladinski cikelJazz v Narodnem domuKoncerti za izvenKoncerti v parku
Gledališče
Vse predstavePredstave za izvenAbonma Komedija in izvenProdukcije
Za mlade
Vse predstaveMladinski cikelOtroški abonma KekecKulturni dnevnikPredstave za šoleVilinsko mesto
Ostalo
Narodni dom MariborVetrinjski dvorDvorana Union
Festivali
Festival LentFestival MariborVilinsko mesto
Vstopnice
Informacije
VstopniceNoviceArhivNarodni dom MariborProstori

Žiga Brank, Petar Milić

4. koncert Komornega cikla 2019/2020

Dvorana Union, Maribor
Ned 7 JUN 19:30
Izv
Izv
Izven in Komorni cikel

Cena vstopnice: 11,00 - 14,00 EUR

Nadomestni koncert za odpovedan koncert 25. 3.

Koncertni list • Programska knjižica 2019/2020

Uveljavljena in prepričljiva slovenska glasbenika.

Robert Schumann: Tri romance, op. 94
Ludwig van Beethoven: Sonata za violino in klavir št. 5 v F-duru, op. 24, »Pomladna«
***
Ludwig van Beethoven: Sonata za violino in klavir št. 9 v A-duru, op. 47, »Kreutzerjeva«

Ko razmišljamo o življenjskem opusu Ludwiga van Beethovna, nas prešine, kako polna nasprotij je njegova glasba. Kar težko si je zamisliti osebnost, ki bi bila zmožna takšnih presežkov in skrajnosti. Verjetno je prav iz tega pognal mit o Beethovnu kot neprilagojenem romantičnem geniju, ki je razvnemal domišljijo glasbenikov in literatov desetletja, celo stoletja po njegovi smrti. Opisovali so ga kot divjega in težavnega, a tudi milega in nežnega; in res, njegova glasba ponuja gradivo za prav vsako od teh podob velikega skladatelja. 

O tem, kakšnih skrajnosti je bil Beethoven zmožen, nazorno pričata njegovi najbolj priljubljeni sonati za violino in klavir, zgodnejša Pomladna ter poznejša Kreutzerjeva sonata. Znotraj istega abstraktnega vzorca je znal Beethoven ustvariti dva izrazito različna glasbena univerzuma. Sonata op. 25 pričuje o blagem in družabnem Beethovnu, ki je znal z vtisom lahkotnosti stresati salve milozvočne glasbe. Sonata op. 47 pa kakor da strni vse, kar je bilo v tem umetniku spotikljivega: demoničnost, samosvoje uporništvo, nezadržno potrebo po tem, da se njegov glas sliši. Kreutzerjeva sonata je koncertantno virtuozno delo tako intenzivne dramatičnosti, da je neki ugledni kritik ob zaključku ene njenih prvih izvedb zapisal, da je bil pravkar prisiljen pretrpeti »nekakšen estetski ali artistični terorizem«. In čeprav se zdi ta stavek iz današnje perspektive nenavaden, nam vsekakor daje misliti. Velika umetnost verjetno res ne more nastati po hitri poti milozvočnosti in všečnosti. 

Tega se zavedata virtuoza, ki bosta za nas zagrizla v sladko-kislo jabolko Beethovnovih sonat. Žiga Brank in Petar Milić sta se uveljavila kot zelo zanimiva, pronicljiva in prepričljiva slovenska glasbenika, ki jima bolj kot zunanja dopadljivost ustrezata preiskovanje in posredovanje globljih resnic, ki jih nosi v sebi notno črtovje velikih del. Njun pristop jima zagotavlja privržene poslušalce, ki se na koncertih potopijo v neštete plasti glasbe in v resnični blišč in lepoto, ki se skrivata v njenih globinah. 

Nakup vstopnic je možen s kartico Vaš izbor.

Za zagotavljanje varnosti in ohranjanje zdravja bomo vestno upoštevali vsa opozorila in priporočila NIJZ.
Obiskovalce vljudno prosimo, da v prostore Narodnega doma vstopate z zaščitnimi maskami, upoštevate predpisano medsebojno razdaljo ter sledite navodilom osebja.

Hvala za razumevanje! 

Nakup vstopnic
Deli s prijatelji

Žiga Brank, violina
Petar Milić, klavir

Prijava na e-novice

Strinjam se z obdelavo podatkov za namene pošiljanja e-novic

 

Pokrovitelji