Ostale prireditve 2014/2015
ASEMBLAŽA ZA ENO TELO (AUS)
Cena vstopnice
5,00 - 6,00 €
Pošlji prijatelju

Predstava sodobnih uprizoritvenih umetnosti Nagib na oder

četrtek, 2. 10. 2014, ob 19:00,
Mali oder Narodnega doma

Slovenska premiera plesne predstave
Koncept in izvedba: Rhiannon Newton
Oblikovanje zvoka: Kynan Tan


Predstava predstavlja serijo koreografskih parametrov, s katerimi avtorica preizprašuje vlogo ponavljanja v plesu. Izhodišče za prikaz je vprašanje, na kakšen način se v plesu gibe razvršča po pomembnosti, avtorica in njen sodelavec za zvok Kynan Tan pa skozi to tematiko prikažeta žive sisteme za konstrukcijo koreografskih asemblaž. Predstava zajame živo prisotnost, ki jo poraja predstava, in jo razgrne skozi koreografijo, ki preizprašuje, kako pomenskost vznika skozi performativno akcijo.
Predstava Asemblaže za eno telo raziskuje vlogo ponavljanja v plesu. Izhaja iz vprašanja, kako gib komunicira z občinstvom, kako gradi podobe, izraža čustva in udejanja identitete. Avtorica preizprašuje funkcijo ponavljanja pri vzpostavljanju sedimentarnih pomenov in konstrukciji 'novih' gibalno-pomenskih dihotomij.

V Asemblažah za eno telo avtorica najprej predstavi enominutni solo ples. To odprto polje akcije nato v nadaljnjih 18 minutah pelje skozi neizogibno redukcijski proces ponavljanja, hkrati pa poskuša ohraniti vse podrobnosti izvornega plesa, njegovo sproščenost in točke, iz katerih je črpala navdih zanj. Vedno krajše časovne okvire plesa nadomešča vedno večja kompleksnost ponavljanja. Telo na koncu ostane ujeto v trajanju sekundne ponovitve. Ta neznatni drobec akcije je hkrati izvor in ostanek prvotnega plesa. Akcija je prepoznavna, lebdi v prostoru svojega vznika in čeprav so njeni gibalni izvori izzveneli, ostaja zaznamovana z njihovo zgodovino.

Nato pride do zasuka: časovne strukture se podaljšujejo, ponovitev pa je vedno manj. Končni enominutni ples, ki mu umanjkata odprtost in sproščenost prvega plesa, je zaznamovan z novim 'znanim'. Koreografski proces poteka v smeri od neznanega proti znanemu. Nezmožnost samega procesa kot tudi izvedbe postaneta vidni. Količina izgubljenih informacij in kvalitet je neizmerna. Plesna akcija je pri tem sistematično uprostorjena in hkrati zapisana svoji zgodovini in izginjanju.
Zvočno podobo sestavlja instalacija 8 sub wooferjev, ki s srede prostora delujejo kot neodvisen sistem minimalističnega, a izjemno fizičnega zvoka. Zvok prehaja iz slišnega v neslišno, dokler se ne ustali v čistem sinusnem tonu, ki v zvočnikih povzroči fizično tresenje in s svojo navzočnostjo mestoma potisne gibajoče telo v ozadje, preden se ponovno ne pogrezne v njegovo spečo, nemo protiutež.
Rhiannon je bila del avstralsko-hrvaško-slovenske umetniške izmenjave leta 2013. Izmenjava je nastala v sodelovanju med Britt Guy samostojno producentko iz Avstralije, Petro Hazabent vodjo programa Nagib na oder  in Zvonimirjem Dobrovićem vodjo festival Perforacije iz Hrvaške. 

http://www.brittguy.com/slovenia-croatia-australia-artist-exchange/

Rhiannon Newton
Rhiannon se v svojem delu posveča raziskavam koreografskih in performativnih postopkov, ki se osredinjajo okoli improvizacijskih metodologij, solistične izvedbe in vloge ponavljanja v plesu. Kot plesalka se je udeležila mnogih raziskovalnih rezidenc, sodelovala z različnimi interdisciplinarnimi kolektivi in posamezniki, svoje samostojno delo pa je predstavila občinstvom v Evropi, Izraelu, New Yorku in Avstraliji. Trenutno živi in dela v Sydneyju v Avstraliji, kjer je bila nedavno na rezidenci v Critical Paths in na AusdanceNSW Dair. Sodelovala je s koreografinjo Angelo Goh ter bila asistentka režije pri projektu PACT Ensemble. Svoj solo Asemblaže za eno telo predstavlja skozi mrežo, v kateri sodelujeta Critical paths in Dancehouse.
Rhiannon je doštudirala ples in fotografske medije na WA Academy of Performing Arts. Pripravništvo je opravila na Anouk Van Dijk v Amsterdamu, kasneje pa sodelovala z Janom Fabrom (Antwerpen), Odelyo Kupperberg (Tel Aviv), Ruby Elderman (Jeruzalem) in Chrisie Parrott (Perth). Od leta 2009 sodeluje s Paeajo Leach in Jo Pollitt, ki sta v mnogih pogledih vplivali na njene solo predstave, kot recimo Check Point Solo, ki ga je predstavila tudi v Judson Church v New Yorku leta 2011. Predhodnik Asemblaž je solo Bodied Assemblies, ki ga je razvila s podporo iniciative WACD. Leta 2013 je bila Rhiannon del slovensko-hrvaško-avstralske izmenjave v okviru IETM mreže.

Kynan Tan (zvok)
Kynan Tan uporablja digitalne procese kot orodje za raziskovanje mrež, prenosov podatkov in relacijskih struktur med posameznimi čuti. Njegovo delo tako zaobjema večzaslonske avdio-video performanse, instalacije, 3-D tiskane skulpture, improviziran zvok in kinetična dela, ki vključujejo zvočnike, ojačevalce in LED luči. Kynan je prejemnik številnih štipendij, med drugim tudi DCA Young People and the Arts Fellowship (2013), Australia Council Artstart grant (2013) in JUMP Mentorship Program (2012), kjer se je učil pri priznanem avdio-video umetniku Robinu Foxu. Kynan se je predstavil na Japonskem, v Nemčiji in Avstraliji, na prizoriščih kot so Test Tone (Tokio), Channels Video Art Festival (Melbourne) in NOW now Festival of Art (Sydney). Njegova dela so bila razstavljena v MOCA v Tajpeju na Tajvanu, na festivalu NH7 v Puneju v Indiji in na Institute of Contemporary Art v Perthu.

Cena vstopnic: 6,00 €; 5,00 € (dijaki, študenti, upokojenci, samozaposleni v kulturi), za brezposelne vstop prost! 10% popust z Nagib kartici in za abonente Narodnega doma Maribor.

NAGIB NA ODER 2014/2015
Prva sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti v Narodnem domu Maribor

Umetniška zasnova in vodenje: Petra Hazabent – Društvo NAGIB (produkcija); koprodukcija: Narodni dom Maribor
Teksti: Anja Bunderla, Andreja Kopač, Špela Oberstar, pomoč in svetovanje: Vlasta Veselko, Katja Kosi, Marko Brumen; vizualna podoba: Matej Jarc; odnosi z javnostmi: Anja Bunderla
Partnerji: SiGledal, Britt Guy (AUS – samostojna producentka), Gledališče Glej, Zavod Bunker in Festival Drugajanje, JSKD, DSPS -Festival Gibanica, Mreža sodobnega plesa, …; finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Maribor

Nagib, ki se je leta 2005 vzpostavil kot mednarodni festival sodobnega plesa, se leta 2010 oddaljil od klasičnega festivalskega formata, se v letu 2014 postavlja na oder. V sodelovanju z Narodnim domom in ostalimi slovenskimi, tujimi ustvarjalci in producenti postavljamo temelje za kvalitetnejšo in redno mesečno ponudbo sodobnih uprizoritvenih predstav v Mariboru.

Oder kot obliž, kot refleksija današnjega časa, kot "prva pomoč" za mariborsko neinstitucionalno kulturo in umetnost. Nagib na oder bo v prostorih Narodnega doma Maribor od septembra 2014 do junija 2015 enkrat mesečno prikazal intrigantne predstave sodobne uprizoritvene umetnosti, s čimer oživlja umetniški in prostorski manjko ter vzpostavlja kontinuiran prikaz sodobnih uprizoritvenih praks. 

www.nagib.si