Glasba
Vsi koncertiOrkestrski cikelKomorni cikelMladinski cikelJazz v Narodnem domuKoncerti za izvenKoncerti v parku
Gledališče
Vse predstavePredstave za izvenAbonma Komedija in izvenProdukcije
Za mlade
Vse predstaveMladinski cikelOtroški abonma KekecKulturni dnevnikPredstave za šoleVilinsko mesto
Ostalo
Narodni dom MariborVetrinjski dvorDvorana Union
Festivali
Festival LentFestival MariborVilinsko mesto
Vstopnice
Informacije
VstopniceNoviceArhivNarodni dom MariborProstori

Sekstet Filharmonične camerate Berlin

3. koncert Komornega cikla 2024/2025

Dvorana Union, Maribor
Tor 28 JAN 19:30
Izv
Izv
Izven in Komorni cikel

Cena vstopnice: 19,00 - 11,00 EUR

19 EUR; 11 EUR (upokojenci in invalidi), 5 EUR (študenti, dijaki)
Družinska vstopnica: 17 EUR (odrasli), 5 EUR (otrok)


 Programska knjižica 2024/2025

Johannes Brahms: Godalni sekstet št. 1 v B-duru, op. 18
***
Johannes Brahms: Godalni sekstet št. 2 v G-duru, op. 36 

 


Godalni sekstet Filharmonične camerate Berlin, ki jo sestavljajo glasbeniki Berlinskih filharmonikov, se ima za svoj nastanek zahvaliti smoli: ko so morali leta 1989 Filharmonični godalni solisti odpovedati italijansko turnejo, so nekateri glasbeniki prevzeli načrtovane koncerte v sestavi godalnega seksteta in dosegli takšen uspeh, da so se odločili še nadalje igrati skupaj kot stalna zasedba. Člani zasedbe verjamejo, da se privlačnost njihovih šestih godal skriva v dejstvu, da pri izvajanju komorne glasbe odražajo značilni orkestrski zvok Filharmonikov, in to zlasti pri izvajanju velikih romantičnih sekstetov Brahmsa in Čajkovskega, ki so temelj njihovega repertoarja. 

Kot mladi skladatelj se je Johannes Brahms boril z visokimi pričakovanji, ko je šlo za skladanje klasičnih glasbenih oblik, predvsem godalnih kvartetov – ustrahovala ga je je dolga senca, ki jo je metal Beethovnov opus. Lastni jezik je tako raje iskal v drugih oblikah, tudi godalnem sekstetu, rad je imel tudi temno, žametno zvočnost dveh violončelov in viol, ki omehčajo zven para violin, kar nenazadnje spominja na njegovo orkestralno glasbo. Oba prva seksteta, Opus 10 in pet let kasneje napisani Opus 18, sta njegovi zgodnji, a mojstrski deli, ki poudarjata svetlo in toplo plat Brahmsovega skladateljskega sloga. Navezovanje na Beethovnove inovacije, melodična kontrastnost, eksotične harmonije, kontrapunktična tekstura – in vse to ob doslednem upoštevanju klasičnih kompozicijskih načel – so značilnosti teh sekstetov in hkrati prepoznavni Brahmsov glasbeni jezik, ki je dolgo vplival na poznejše velike skladatelje ter Brahmsu zagotovil enkratno mesto v glasbeni zgodovini.

Nakup vstopnic
Deli s prijatelji

Sekstet Filharmonične camerate Berlin z glasbeniki Berlinskih filharmonikov

Prijava na e-novice

Strinjam se z obdelavo podatkov za namene pošiljanja e-novic

 

Pokrovitelji