Glasba
Vsi koncertiOrkestrski cikelKomorni cikelMladinski cikelJazz v Narodnem domuKoncerti za izvenKoncerti v parku
Gledališče
Vse predstavePredstave za izvenAbonma Komedija in izvenProdukcije
Za mlade
Vse predstaveMladinski cikelOtroški abonma KekecKulturni dnevnikPredstave za šoleVilinsko mesto
Ostalo
Narodni dom MariborVetrinjski dvorDvorana Union
Festivali
Festival LentFestival MariborVilinsko mesto
Vstopnice
Informacije
VstopniceNoviceArhivNarodni dom MariborProstori

Balkan, plemenit in čustven

Festival Maribor 2022

Dvorana Union, Maribor
Čet 22 SEP 19:30
Izv
Izv
Izven

Cena vstopnice: 7,50 - 15,00 EUR

Spored:

Johannes Brahms: Klavirski kvartet št. 3 v c-molu, op. 60

***
Max Bruch: Osem skladb za klarinet, violo in klavir, op. 83
Giullaume Connesson: Disco Toccata za klarinet in violončelo
Ney Rosauro: Koncert za marimbo (prir. V. Nušev za marimbo in kvintet)
Improvizacije na romunske teme
Pande Šahov: Les Balkans, nobles et sentimentaux


Že lani smo se lahko prepričali, da glasbeniki, zbrani okoli Simona Trpčeskega, buhtijo od temperamenta, žara in mojstrstva, da so iskreno predani najrazličnejši glasbi. Letos se skupina šestih nevsakdanjih virtuozov vrača z novimi odkritji, izzivi in interpretacijami.

Da se ti glasbeniki kljub pregovorni severnonemški zadržanosti Johannesa Brahmsa ne ustrašijo njegovega opusa, priča uvrstitev Brahmsovega dela na začetek sporeda. Natančno poslušanje njegove glasbe razkrije, da bi Brahms sam v kakem vzporednem vesolju zlahka dvignil kozarček rakije v pozdrav balkanskim interpretom. Zagotovo bi se ujeli pri izvedbi Tretjega klavirskega kvarteta. Brahms se je tega lotil kot vročično zagnan mlad skladatelj in nato odlašal z objavo. Razlog za obotavljanje najbrž ni bil zgolj njegov perfekcionizem, pač pa tudi njegova goreča, a neuresničena ljubezen do Clare Schumann. Ob ustvarjanju te skladbe se je Brahms po lastnih besedah pogosto počutil kot Goethejev romantični junak Werther, zato je tudi ta kvartet poln črnogledih misli strastnega mladega umetnika.

Drugače je Brahmsa videl njegov sodobnik Max Bruch, ki je tako opisal razmere: »V zgolj petdesetih letih bo njegov sijaj najimenitnejšega skladatelja vseh časov svetlo žarel, medtem ko se bodo mojega spomnili zgolj zavoljo mojega Violinskega koncerta v g-molu.« In se hkrati upravičil: »Imel sem družino, ki sem jo moral prehraniti in poskrbeti za izobrazbo otrok. S svojimi skladbami sem moral služiti denar. Zato sem bil prisiljen pisati dopadljiva in lahko razumljiva dela … Vedno sem pisal dobro glasbo, pa vendar takšno, ki se je lahko prodala.« Izjavi, da je pisal dobro glasbo, res ne moremo oporekati. Obenem v Bruchovem opusu vendarle najdemo tudi nekaj del, za katera se zdi, da so nastala pod čistim estetskim navdihom glasbene muze. Med temi s svojo lepoto in nenavadno barvitostjo izstopa cikel Osmih skladb, op. 83, katerega del bomo slišali na našem koncertu.

Z Bruchom se predvidljivost našega koncerta konča in uigrani virtuozi bodo nato zavili po bližnjici v sedanjost. Po vratolomni glasbi Guillauma Connessona bomo slišali Koncert za marimbo brazilskega skladatelja Neya Rosaura v izvirni priredbi Vlatka Nuševa, zaključek pa bo pripadel glasbi Pandeja Šahova, obarvani z makedonsko toplino. Vmes bodo glasbeniki odložili note in pripravili presenečenje. Kje piše, da mora koncert komorne glasbe slediti partituram? Naši glasbeniki vedo, da glasba prihaja iz srca in da živa improvizacija omogoča najbolj neposredno muzikalno izkušnjo. Pravo glasbeno slavje!


Vstopnice: 15 €  / upokojenci 12 € / študenti, invalidi 7,50 €.

Vstopnice s popustom je možno kupiti le v Informacijski pisarni Narodnega doma Maribor in največ uro pred koncertom na prizorišču koncerta.
 
Nakup vstopnic
Deli s prijatelji

Simon Trpčeski, klavir

Aleksandar Krapovski, violina

Sorin Spasinovici, viola

Aleksandar Somov, violončelo

Hidan Mamudov, klarinet

Vlatko Nušev, tolkala

Prijava na e-novice

Strinjam se z obdelavo podatkov za namene pošiljanja e-novic

 

Pokrovitelji