Sturm und Drang, viharništvo, je bilo prav gotovo eno najbolj prodornih pa tudi produktivnih umetniških gibanj.
Navdihnilo je oba skladatelja s koncertnega sporeda tokratnega BISa, Carla Philippa Emanuela Bacha in Josepha Haydna. Prvega po krivici postavljamo v senco slavnega očeta, zato je še kako prav, da žaromete nanj usmerimo s pomočjo enega vodilnih angleških orkestrov Arcangelo, pod vodstvom Jonathana Cohena. Inovativno delo Bacha mlajšega zaznamuje prehod med barokom in klasicizmom – njegova glasba namreč izraža prefinjeno občutljivost, empfindsamer Stil, ki je subtilnejši predhodnik burnega viharništva Josepha Haydna.
Obe njegovi deli s tokratnega sporeda sta ob tem še zagledani tudi v virtuoznost baročnega. Bogate kontrastne poudarke tega pestrega obdobja, od virtuozne ornamentacije do ponotranjene ekspresivnosti, je ob orkestru Arcangelo mojstrsko zajel violončelist Nicolas Altstaedt.
Čas je torej za BIS, v katerem bomo uživali tako ob vrhunskih interpretacijah kot v siloviti energiji viharniškega poleta.
Vihar in zalet
Arcangelo
6. september 2016, dvorana Union, Maribor
Dirigent: Jonathan Cohen
Solist: Nicolas Altstaedt, violončelo
Spored:
Carl Philipp Emanuel Bach: Koncert za violončelo in orkester št. 2 v B-duru, Wq 171, H 436
Joseph Haydn: Simfonija št. 6 v D-duru, Hob I:6, »Le Matin«
***
Carl Philipp Emanuel Bach: Simfonija v G-duru, Wq 180, H 655
Joseph Haydn: Koncert za violončelo in orkester št. 1 v C-duru, H. VIIb:1